ارسال پاسخ

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2781

pvc-asso.ir

لوله های  PVC نمی تواند منبع بنزن برای آتش سوزی های بزرگ باشد

در سال 2017 و 2018 آتش سوزی جنگل بخشی از سانتاروزا و پارادایس را نابود کرد. بررسی سیستم آب شهری سانتاروزا نشان داد که بنزن در آب های آشامیدنی شناسایی شده است.

به گزارش سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، برخی گزارش های رسانه ای به غلط خطوط لوله ی  PVCرا مسئول منبع بنزن دانسته اند. این موضوع نمی تواند صحت داشته باشد زیرا هر دو جامعه تاکید کرده اند که منابع انتقال و توزیع آب تحت تاثیر آتش سوزی قرار نگرفته اند و در طول این وقایع در خدمت باقی مانده اند.

 

بنزن چگونه در آتش سوزی تولید شده است؟

منبع اصلی بنزن در آتش سوزی از احتراق چوب است. سوختن خانه ها و سایر سازه ها منابع ثانویه هستند. بنزن نمی تواند از احتراق  PVC در هوای آزاد تولید شود. برخی از گزارش ها حاکی از آن است که مقدار کمی بنزن در فرایندی موسوم به پیرولیز آزاد می شود. هنگامی که  PVC در یک محیط کاملا کنترل شده که هوا در آن حضور ندارد گرم میشود. با این حال پیرولیز خطوط آب  PVC مدفون در حین آتش سوزی رخ نمی دهد. به همین دلایل، لوله های  آب  PVC نمی تواند منبعی برای رهایش بنزن موجود در آب آشامیدنی در این جوامع باشد.

 

بنزن از طریق خطوط سرویس آسیب دیده به آب وارد می شود

به احتمال زیاد منبع بنزن در سیستم های آب شهری پس از آتش سوزی ناشی از سوختن یا ذوب شدن خطوط آب نیست بلکه ناشی از آلودگی های خارجی است که از طریق خطوط سرویس آسیب دیده وارد سیستم می شوند.

 

هنگامی که یک ساختمان می سوزد، خطوط سرویس که به شبکه ی اصلی آب متصل می شود، آسیب می بیند و شکاف هایی ایجاد می شود که آلودگی ها می توانند وارد سیستم آب شوند. از آنجا که آب در این سیستم برای مقاله با آتش استفاده می شود، مکش، آلودگی را به داخل هدایت می کند. این فرایند همانطور که در AWWA M14 تعریف شده است، جریان برگشتی نامیده می شود و می تواند بدون توجه به مواد لوله اتفاق بیافتد.

 

 بنزن  به درون لوله های  PVCنفوذ نمی کند

همچنین ادعا شده است که بنزن می تواند پس از تجمع در خاک در اثر آتش سوزی از طریق دیواره ی لوله های  PVC نفوذ کند. با این حال مطالعات منتشر شده مانند گزارش بنیاد تحقیقات آب AWWA با عنوان  تاثیر هیدروکربن ها بر لوله های PVC/PE و لوله های واشردار تایید می کند که  لوله های PVC اورینگی مقاومت بالایی در مقابل نفوذ  طیف گسترده ای از مواد شیمیایی از جمله بنزن دارد.

 

سانتاروزا و پارادایس تایید کرده اند که خط انتقال و توزیع  PVC در آتش سوزی جنگل ها نقشی نداشته است. این موضوع که گفته می شود لوله های  PVC منبع آلودگی بنزنی در این مناطق هستند غیر ممکن است. هر دو این جوامع لوله های  PVC را همچنان استفاده می کنند.

 

همچنین اطلاعات ارائه شده در این سند در مورد  تولید بنزن در لوله ی  PVC از طریق احتراق در فضای باز و در حین پیرولیز و همچنین مقاومت آن در برابر نفوذ تایید می کند که خطوط لوله  PVC نمی تواند منبع بنزن در آب آشامیدنی به دنبال آتش سوزی باشد.

 

شواهد بیشتر نشان می دهد که خطوط انتقال آب PVC توسط خدمات ملی جنگل ایالت متحده برای زیرساخت های زیرزمینی در مناطق جنگلی سراسر کشور استفاده می شود. مناطقی که به طور مداوم تحت تاثیر آتش سوزی قرار می گیرند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد